Wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Specjalista w dziedzinie strategii marketingowych, marketingu terytorialnego i bankowego, merchandisingu, handlu. Profesor zwyczajny, w latach 1982-1991 pełniła funkcję dyrektora Instytutu Ekonomiki Handlu Wewnętrznego i Usług. Od 1985 do 1992 roku była prorektorem ds. Nauki i Doskonalenia Kadr, a w latach 1993-2009 kierownikiem Katedry Handlu i Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Halina Szulce jest autorką około 500 publikacji naukowych z zakresu handlu i marketingu. W czasie swojej pracy odbyła kilka staży na zagranicznych uczelniach ekonomicznych (m.in. w Helsinkach, Oslo i Rotterdamie). Jest rzeczoznawcą sądowym.
Absolwentka Wydziału Handlowo-Towaroznawczym WSE w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).