I. INFORMACJE OGÓLNE

Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.

Wniosek o przyznanie zapomogi należy złożyć niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 4 miesięcy od daty zdarzenia uzasadniającego jej przyznanie.

Student we wniosku o przyznanie zapomogi uzasadnia trudną sytuację życiową, która mogła być spowodowana m.in. ciężką chorobą studenta lub członka jego najbliższej rodziny, śmiercią najbliższego członka rodziny, urodzeniem dziecka, a także zdarzeniem losowym, takim jak kradzież, pożar czy powódź.

Student zobowiązany jest do uzasadnienia swojej trudnej sytuacji życiowej we wniosku, a także potwierdzenia okoliczności odpowiednimi dokumentami. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające zdarzenie oraz jego wpływ na sytuację finansową i/lub proces studiowania.

Zapomoga jest świadczeniem jednorazowym, a student może otrzymać maksymalnie dwie zapomogi w danym roku akademickim. Na jedno zdarzenie losowe przysługuje tylko jedna zapomoga.

Zapomoga przysługuje studentom:

  • na studiach pierwszego stopnia – maksymalnie przez 9 semestrów,
  • na studiach drugiego stopnia – maksymalnie przez 7 semestrów

Łączny okres, przez jaki można ubiegać się o zapomogę, wynosi 12 semestrów, niezależnie od tego, czy student otrzymywał to świadczenie w przeszłości.

Zapomoga nie przysługuje studentowi, który posiada tytuł zawodowy:

  • magistra, magistra inżyniera lub równorzędny,
  • licencjata, inżyniera lub równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
    Dotyczy to również osób, które uzyskały tytuły zawodowe za granicą.

II. WNIOSKI – sposób, miejsce i termin składania wniosków

Wniosek o przyznanie zapomogi składa się dwuetapowo:

  1. Wypełnienie i rejestracja elektronicznego formularza w systemie dziekanatowym (zakładka wnioski/pomoc materialna).
  2. Złożenie wniosku w formie papierowej – wydrukowany z systemu dziekanatowego i podpisany wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (status wniosku: do wydruku) należy złożyć w Biurze Komisji Stypendialnej lub przesłać pocztą tradycyjną na adres Uczelni z dopiskiem „UKS – wniosek o zapomogę”.

III. WYSOKOŚĆ I WYPŁATA STYPENDIUM

Maksymalną wysokość zapomogi na dany rok akademicki ustala w październiku Rektor w porozumieniu z Radą Samorządu Studenckiego.

IV. WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o przyznanie zapomogi.
  2. Dokumenty potwierdzające przyczynę ubiegania się o zapomogę.
  3. Inne dokumenty wskazane przez Uczelnianą Komisję Stypendialną.

Kontakt

UCZELNIANA KOMISJA STYPENDIALNA
Przewodnicząca Komisji: mgr Magdalena Betańska
stypendia@wsl.com.pl
61 850 47 75 (w godzinach dyżuru)

  • Obsługa studentów
    • środy w godz. 08:30-12:30, pokój 9A