Trwa rekrutacja na studia podyplomowe Menedżer Obsługi Klienta - edycja 01 Planowany termin rozpoczęcia studiów październik 2024 r. |
Obsługa klienta jest jednym z kluczowych czynników budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Sprawność i efektywność obsługi klienta ma istotny i bezpośredni wpływ na pozycję rynkową oraz wynik finansowy firmy. Wynika stąd rosnące zainteresowanie tym obszarem funkcjonalnym ze strony managerów.
Złożoność obsługi klienta polega przede wszystkim na tym, że w jej realizację zaangażowane są różne działy funkcjonalne w przedsiębiorstwie. W zależności od kształtu konkretnej struktury organizacyjnej, działy te mogą być różnie nazywane. Najczęściej są to komórki odpowiedzialne za sprzedaż, marketing, logistykę czy realizację zamówień. W tym kontekście przydatna jest procesowa koncepcja obsługi klienta. Podejście procesowe do obsługi klienta, zakłada analizowanie i zarządzanie obsługą jako jednym procesem. Proces ten należy do tzw. procesów podstawowych, tworzących wartość dla klienta. Przejawem wzrostu znaczenia obsługi klienta jest jej wyodrębnienie w wielu firmach jako oddzielnego działu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.
Poniższy program powstał na bazie doświadczeń praktycznych wynikających z realizacji projektów doradczych i szkoleniowych realizowanych przez Wyższą Szkołę Logistyki. Bardzo często uczestnikami tych szkoleń były osoby pracujące w działach obsługi klienta, bądź w dziale realizacji zamówień. Bardzo często zdarzało się, że osoby te nie miały formalnego wykształcenia z zakresu logistyki, marketingu czy sprzedaży. W ten sposób narodziła się idea, by właśnie dla takich osób opracować dedykowany projekt studiów podyplomowych.
Warto podkreślić, że oferta studiów podyplomowych z tego obszaru jest w Polsce bardzo uboga i koncentruje się głównie na marketingowych aspektach obsługi. Dlatego przewagą poniższego programu jest jego wieloaspektowość i uwzględnienie zarówno elementów marketingowych, sprzedażowych jak i logistycznych.
Celem głównym studiów jest przekazanie słuchaczom najnowszej wiedzy oraz wykształcenie umiejętności niezbędnych w zarządzania procesami obsługi klienta w przedsiębiorstwie, zarówno w ujęciu marketingowym jak i logistycznym.