Międzynarodowy ranking Web of Universities po raz kolejny potwierdził, jak ważne w budowaniu wizerunku uczelni są działania na rzecz jakości komunikacji internetowej. W najnowszym zestawieniu notowania Wyższej Szkoły Logistyki wzrosły o ok. 40% w skali światowej, co oznacza  utrzymanie pozycji lidera wśród wielkopolskich uczelni niepublicznych.

Metodologia rankingu dotyczy mierzenia internetowej aktywności danej uczelni. Według czterech złożonych wskaźników zbadano ponad 21 tys. szkół wyższych na całym świecie, w tym 450 uczelni polskich. Najistotniejszym wskaźnikiem jest tu pozycjonowanie, na które wpływa między innymi  liczba zewnętrznych odwołań do domowej strony uczelni. Mechanizm bierze pod uwagę nie tylko dane ilościowe, ale i jakościowe, a więc wartość źródła – portalu lub materiału, zawierającego odnośnik do strony danej uczelni.

„Tworzymy użyteczną i funkcjonalną stronę internetową, która jest łatwa w obsłudze i nawigacji. To przede wszystkim nośnik wizerunku WSL, dlatego musi odzwierciedlać wszystkie ważne dla nas wartości. Bardzo dobrze postrzeganą komunikację internetową uzupełniają liczne wypowiedzi eksperckie wykładowców i cytowania w Internecie. – mówi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy WSL. Wskazania rankingu weryfikują nasze decyzje, pokazują ich skutki w szerszym kontekście. To bardzo cenne dane.”

Kontrola i analiza efektów tych działań, praca nad pozycjonowaniem czyli optymalizacją strony pod kątem wyników wyszukiwania, jej techniczną poprawnością i spójnością wizerunkową to niekończący się proces. Czuwa nad nim specjalista ds. e-marketingu WSL, Mieczysław Wiła. Jego zadaniem jest rozwijanie aktywności Uczelni w sieci. WSL ma już przyjazną i czytelną stronę internetową, prowadzi systematyczną komunikację na forach internetowych i największych portalach społecznościowych. Imponuje liczbą odsłon filmów dydaktycznych i promocyjnych na kanale YouTube – niemal 150 tys., tworzy dodatkowe serwisy, takie jak strona poświęcona edukacji ponadgimnazjalnej czy e-księgarnia.

„Podążając za najnowszymi trendami marketingu internetowego, a przede wszystkim potrzebami młodych ludzi, wprowadzamy też rozwiązania na urządzenia mobilne. Każdy student  WSL może dziś pobrać plan zajęć na swój telefon i zsynchronizować go np. z kalendarzem Google” – dodaje rzecznik prasowy WSL.

Wysokie miejsce WSL w międzynarodowym rankingu to powód do dumy nie tylko dla pracowników zajmujących się promocją. Badanie bierze też pod lupę działalność naukowców, związanych z uczelnią. Na miejsce w rankingu wpływa zatem liczba opublikowanych dokumentów, prac, tekstów oraz wypowiedzi eksperckie wykładowców cytowane w internetowych publikacjach.

„Niezmiennie dbamy o wysoką jakość materiałów publikowanych w sieci, przede wszystkim z myślą o studentach i kandydatach na studia – mówi Wojciech Zalewski. Skuteczna komunikacja i profesjonalne budowanie wizerunku uczelni nie jest dziś możliwe bez wykorzystania narzędzi e-marketingu. Miejsce w rankingu nigdy nie stanowi dla nas celu, ale istotnie motywuje do kolejnych wysiłków.”

Ranking Web of Universities opracowuje i publikuje co pół roku pracownia Cybermetrics Lab, działająca przy Najwyższej Radzie Badań Naukowych w Madrycie. W lutym 2013 roku Wyższa Szkoła Logistyki znalazła się na 3311. miejscu na świecie, 64. w Polsce, 4. w Poznaniu – wyprzedzając wszystkie uczelnie niepubliczne w Wielkopolsce,  pozostając niekwestionowanym liderem wśród uczelni logistycznych w Polsce.

Wróć