Segmentacja rynku, pozycjonowanie marki, typy osobowości – to tylko niektóre zagadnienia, jakie omawiane były podczas wyjazdu Koła Menedżerów Marketingu do Szklarskiej Poręby. Trzydniowe szkolenie rozpoczęło się 23 kwietnia.

W pierwszy dzień, studenci wraz z opiekunem koła, mgr Agatą Olszyńską wybrali się na kilkugodzinny spacer w góry. Zobaczyli wodospad Kamieńczyk oraz Halę Szrenicką. Do kwestii naukowych wrócili dopiero po obiedzie. Wówczas, mgr Olszyńska przybliżyła im style kierowania zdeterminowane osobowością. Studenci dowiedzieli się jakie istnieją typy temperamentów oraz poznali ich szczegółową charakterystykę. Usłyszeli o specyficznych dla poszczególnych typów: cechach wyglądu, relacjach z innymi ludźmi oraz reakcjach w danych sytuacjach. Szczególny nacisk położony został na zidentyfikowanie w jakim stopniu styl zarządzania jest zdeterminowany właśnie osobowością. Wyróżnione zostały cztery typy przełożonych. Trener omówił w jaki sposób poszczególne typy funkcjonują w miejscu pracy; jak delegują, motywują, rozdzielają zadania. Studenci dowiedzieli się, w jaki sposób najskuteczniej przeprowadzić rozmowę perswazyjną z każdym z nich.

- Szkolenie pomoże studentom, po pierwsze zidentyfikować poprawnie typ osobowości swojego szefa, po drugie przypisać mu swoisty typ zachowania oraz reagowania w biurowych sytuacjach i po trzecie - dostosować swoje zachowania do oczekiwań i sposobu funkcjonowania swojego szefa – wyjaśnia opiekun Koła.

Nazajutrz grupa rozpoczęła dzień od spaceru do wodospadu Szklarka. Podejście okazało się na tyle proste, że studenci postanowili wraca do Szklarskiej Poręby pieszo. Na miejscu zjedli obiad, a około godziny 18 spotkali się na zajęciach z mgr Magdaleną Zawadzką, menedżer marki Lech z Kompanii Piwowarskiej. Tym razem tematem przewodnim był marketing, a w szczególności segmentacja rynku i pozycjonowanie marki.

- Studenci najpierw dowiedzieli się na czym polega segmentacja klientów. Zostali również poproszeni o przygotowanie takiego podziału rynku odbiorców, według podanych przez trenera kryteriów. Później wysłuchali o pozycjonowaniu marki, czyli celowym plasowaniu pewnych charakterystyk produktu, w umysłach potencjalnych odbiorców. Studenci z ciekawością wysłuchali, jak w rzeczywistości przeprowadza się taki proces oraz z jakich narzędzi się przy tym korzysta – wyjaśnia mgr Magdalena Zawadzka.

Następnie dostali zadanie skonstruowania narzędzia zwanego BULL’S EYE, czyli przygotowania pewnego rodzaju mapy drogowej pozycjonowania, zawierającej między innymi insight czy wartości marki. Praca odbywała się w podgrupach, a każdy zespół opracowywał pozycjonowanie innej marki dla innego targetu. W końcowej fazie szkolenia przedstawiciele grup przedstawiali wyniki swojej pracy i byli oceniani przez trenera.

Tego samego wieczora odbył się także wykład mgr Agaty Olszyńskiej, tym razem odnoszący się do niełatwej sztuki menedżerskiej, jaką jest przemawianie do pracowników. Studenci dowiedzieli się, jakie istnieją rodzaje i style wystąpień. Poznali formy otwarć i zamknięć przemówień oraz pięć zasad Churchilla, znanego z bycia wybornym mówcą. Zapoznali się także z zasadami zaspakajania potrzeb poszczególnych typów słuchaczy, znanych np. jako Dociekliwi, Gwiazdy czy Analitycy. Wreszcie zostały przedstawione techniki i metody radzenia sobie z tremą podczas przemawiania. Na zakończenie, grupa dostała zadanie: „Jesteś dyrektorem generalnym firmy VOX. przygotuj przemówienie do wszystkich swoich pracowników, odnosząc się do kryzysowej sytuacji firmy”.

Rozwiązania prezentowali następnego dnia. – Zadanie było trudne. Studenci musieli wczuć się w rolę szefa zastraszonych i pełnych obaw pracowników, obserwujących od pewnego czasu negatywne implikacje kryzysu w ich firmie: zwolnienia czy zamykanie oddziałów. Każdy uczestnik musiał sam zdefiniować cel i fazy przemówienia, obrać konkretny ton i formę – wyjaśnia opiekun Koła. - Prace nad zadaniem trwały w niektórych przypadkach do drugiej w nocy. Studenci podeszli do tego wyzwania niezwykle poważnie. Prezentowane style i treści były bardzo różnorodne. – chwali mgr Olszyńska.

Na koniec pobytu w Szklarskiej Porębie, uczestnicy obejrzeli zdjęcia z wyjazdu. Nie kryli żalu, że nadszedł czas powrotu do Poznania i obiecali, że przyjadą tu za rok.


Zobacz również krótką prezentację z wyjazdu do Szklarskiej Poręby POBIERZ PLIK

Wróć

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Ustawienia