Dnia 2 listopada 2006r. Wyższa Szkoła Logistyki została przyjęta do grona członków Polskiej Izby Opakowań.
Polska
Izba Opakowań została utworzona w kwietniu 1994r. Jest organizacją
samorządu przedsiębiorców skupiającą ponad 100 producentów opakowań,
materiałów opakowaniowych, maszyn i urządzeń dla przemysłu opakowań.
Powstała w odpowiedzi na potrzeby środowiska przemysłu opakowań. Jest
reprezentantem interesów tego środowiska. Udziela wsparcia w rozwoju
firm a w szczególności małych i średnich. Zapewnia obsługę
edukacyjno-informacyjną. Wspiera działania na rzecz promocji i
marketingu. Organizuje misje gospodarczo-promocyjne i
marketingowo-informacyjne. Członkostwo w Izbie uwierzytelnia firmę wobec
jej rynkowych partnerów. Izba pośredniczy w nawiązywaniu kontaktów
handlowych i kooperacyjnych. Wspiera obecnoąć firm-członków Izby na
polskim rynku oraz na rynkach zagranicznych. Jest współorganizatorem
konkursu na opakowanie Pak Star.
Prezesem Izby jest prof. dr hab. inż. Stanisław Tkaczyk.
W ramach swej działalności Izba:
- aktywnie uczestniczy w formułowaniu prawa gospodarczego, polityki przemysłowej, podatkowej, celnej itp.,
- wspiera inicjatywy gospodarcze i organizacyjne członków Izby,
- organizuje imprezy promocyjne, kształcenie, doradztwo, konsulting,
- ułatwia kontakty z partnerami krajowymi i zagranicznymi,
- prowadzi współpracę ze związkami i stowarzyszeniami branżowymi oraz organizacjami zagranicznymi,
- prowadzi bank ofert handlowo-kooperacyjnych,
- gromadzi i rozpowszechnia informacje techniczno-ekonomiczne z dziedziny opakowalnictwa,
- promuje działalność Izby oraz działalność wszystkich jej członków.
- wydaje "Biuletyn Opakowaniowy"
Członkowie Polskiej Izby Opakowań:
- Biorą udział w tworzeniu warunków dla funkcjonowania swoich firm
- Uczestniczą
na preferencyjnych warunkach w targach i wystawach opakowaniowych tak
krajowych jak i zagranicznych w ramach stoiska Izby
- Korzystają z
20% zniżki uczestnicząc w seminariach i szkoleniach organizowanych
przez Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań
- Nieodpłatnie
prezentują swoje materiały reklamowo-ofertowe i informacyjno-promocyjne
na krajowych i międzynarodowych targach i wystawach opakowaniowych w
ramach stoiska Izby
- Nieodpłatnie korzystają z serwisu informacyjnego Izby (informacja rynkowa, naukowo-techniczna i ekonomiczna)
- Na
preferencyjnych warunkach uczestniczą w misjach
gospodarczo-promocyjnych i informacyjno-marketingowych z okazji
międzynarodowych targów i wystaw
- Korzystają z logo Izby dla
dokumentowania przynależności do Polskiej Izby Opakowań na firmowych
drukach, materiałach informacyjnych i promocyjnych
- Korzystają ze wsparcia i rekomendacji Izby przy ubieganiu się o różne formy pomocy publicznej
- Korzystają
ze wsparcia na rynkach trzecich, przez zagraniczne organizacje
opakowaniowe, z którymi Izba zawarła stosowne porozumienia
Polska Izba Opakowań jest członkiem Polskiej Izby Gospodarczej.