Już po raz trzeci odbył się szkoleniowo-integracyjny wyjazd Koła Menedżerów Marketingu. W dniach 19-22 maja 2011 roku w Szklarskiej Porębie studenci Wyższej Szkoły Logistyki nie tylko wspinali się po górach, ale także sprawdzali swe umiejętności survivalowe i uczestniczyli w szkoleniu „Jak zdobyć pierwszą pracę”.
W pierwszy dzień, studenci wraz z opiekunem koła, mgr Agatą Olszyńską wybrali się na kilkugodzinny spacer w góry. Piękna pogoda uprzyjemniła żmudną wspinaczkę na Szrenicę, a wspaniałe widoki wynagrodziły wszelkie trudy. Opaleni i zmęczeni studenci byli zmuszeni przyspieszyć powrót do ośrodka, kiedy usłyszeli pierwsze grzmoty zbliżającej się burzy. Całe szczęście wszystko dobrze się skończyło.
Drugiego dnia studenci dowiedzieli się, że czeka ich tajemnicze szkolenie w terenie. Niepewni, czego oczekiwać, w napięciu czekali na rozwój zdarzeń. Nikt się nie spodziewał, że będą przechodzić trening survivalowy. Podzieleni na dwie grupy, musieli wykonać szałas, zamaskować zwiadowcę, oraz zabezpieczyć złamaną nogę. Na wszystko mieli jedynie dwie godziny. Zadania były punktowane, a wygrać mogła tylko jedna drużyna. Celem zabawy było wykształcenie w uczestnikach umiejętności organizacji pracy, współdziałania, wzajemnego motywowania się do pracy.
- Wyraźnie było widać, kto ma wrodzone zdolności przywódcze, a kto woli działać niż planować. Obie drużyny świetnie wykonały zdanie. O wygranej więc zdecydowało to, jaki był poziom i zakres współpracy pomiędzy członkami obu grup – wyjaśnia mgr Agata Olszyńska, opiekun Koła Menedżerów Marketingu. – Cieszę się, bo po wykonanym zadaniu, wszyscy stwierdzili, że było to dla nich zupełnie nowe ale i fascynujące zadanie – dodaje. Na zakończenie dnia uczestnicy wyprawy z zaciekawieniem wysłuchali wykładu o tym, jak przetrwać w ekstremalnych warunkach oraz jakie były prawidłowe sposoby wykonania szałasu, maskowania oraz udzielenia pierwszej pomocy.
Trzeciego dnia odbyło się wieloetapowe szkolenie pt.: ‘Jak zdobyć pierwszą pracę’. Jego celem było wszechstronne przygotowanie studentów do wejścia na rynek pracy. Najpierw odbył się wykład, podczas którego mgr Olszyńska wyjaśniła, w jaki sposób napisać CV, list motywacyjny, oraz przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. W kolejnej części studenci zostali poproszeni o samodzielne stworzenie takich dokumentów. Niektórzy robili to pierwszy raz w życiu, ale wszystkim poszło świetnie. Ostatnią częścią całodziennego szkolenia były symulacje rozmów kwalifikacyjnych. Opiekun Koła wcieliła się w rolę rekrutora, a studenci w role ubiegających się o pracę. Niektórzy nie wytrzymywali presji krzyżowego ognia pytań, inni pokonywali stres i kończyli rozmowę z sukcesem.
- Wszyscy uznali jednak, że było to cenne doświadczenie, które z pewnością przyda im się w poszukiwaniu pracy – podsumowuje Agata Olszyńska. - Podkreślali, jak wartościowe są dla nich takie wyjazdy i szkolenia, a także zapewnili, że stawią się w tym samym miejscu w przyszłym roku.