Wymyśl logo i motto określające wagę transportu, a twoje nazwisko znajdzie się na naczepie samochodu! Tak w skrócie można opisać zasady konkursu organizowanego przez Grupę Raben, w ramach trwającej od 2010 roku kampanii „Transport jest potrzebny” wspieranej przez Wyższą Szkołę Logistyki. Celem akcji jest nie tylko uświadomienie wagi transportu dla gospodarki i obywateli, ale także promowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zrównoważonego transportu.
Aby wygrać konkurs, należy przygotować logotyp – motto oraz zdjęcie promujące akcję. Zwycięski znak słowno-graficzny podpisany nazwiskiem twórcy, znajdzie się na kilku naczepach Grupy Raben. Jego autor otrzyma także nagrody świadczące o wadze transportu, w tym kosze z produktami z różnych stron świata, oraz zestaw gadżetów zapewniających bezpieczeństwo na drodze.
Do tej pory hasłami kampanii były „bez transportu nie ma jogurtu”, „bez transportu nie ma nic tu”, „bez transportu nie ma importu”, „bez transportu nie ma eksportu”, „bez transportu nie ma remontu”. Jaki będzie kolejny slogan? Na propozycje twórcy kampanii czekają do 1 listopada 2011 roku. Należy je składać poprzez adres e-mail (info@transport-jest-potrzebny.pl) lub profil na Facebooku (Transport jest potrzebny).
Poza naczepami samochodów, inicjatywa promowana jest za pomocą różnych kanałów komunikacji: Twittera i Facebooka, dedykowanej strony internetowej, historii transportowych oraz kampanii medialnej w TVN CNBC.