Czy wiecie, że 360,5 mln ton to łączna ilość towarów przewiezionych w Polsce w roku 2008, a masa towarów przewiezionych transportem drogowym w tym samym roku wynosi 154,2 mln? Czy zastanawialiście się, ile kilometrów pokonuje paczka kawy, komputer czy części do samochodu, aby trafić w nasze ręce? Pewnie nie wszyscy. Dlatego Grupa Raben zainicjowała kampanię społeczną mającą na celu uświadomienie istoty przewozów zarówno dla całej gospodarki, jak i dla każdego z nas. Jednym z partnerów akcji „Transport jest potrzebny” jest Wyższa Szkoła Logistyki.
Poza zwróceniem uwagi na zalety transportu, celem kampanii jest również edukacja w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Założenia akcji Grupa Raben realizować będzie między innymi poprzez edukację swoich pracowników w zakresie udzielania pierwszej pomocy, monitorowanie liczby i przyczyn kolizji oraz wspieranie fundacji działających na rzecz osób, które ucierpiały w wypadkach drogowych.
- Transport jest nieodłącznym elementem dodanym do praktycznie każdej gałęzi gospodarki, ale bardzo mało się o tym mówi – twierdzi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy WSL – kampanie takie jak ta są bardzo potrzebne, gdyż uświadamiają ludziom wagę transportu. Dla przykładu, gdyby nie samochody ciężarowe, na które zazwyczaj ludzie narzekają, bo utrudniają ruch, wydzielają spaliny itd. – nie byłoby świeżego jogurtu, masła czy chleba w sklepie. Czy pamiętamy o tym denerwując się na ciężarówkę przed nami? – pyta retorycznie.
- Kampania realizuje wiele celów. Wpływa na poprawę wizerunku branży logistycznej oraz zwiększa świadomość społeczeństwa. Mamy również nadzieję, że przyczyni się do zmniejszenia liczby wypadków drogowych, a także ukaże i wypromuje współpracę trzech sektorów – administracji publicznej, biznesu i organizacji pozarządowych – mówi odpowiedzialna za kampanię Marta Szymborska z grupy Raben.
Pomysłodawcy kampanii organizują również konkurs na najciekawszą opowieść dotyczącą historii przetransportowanych produktów. Autorów trzech najlepszych tekstów Grupa Raben nagrodzi koszami artykułów przywiezionymi z odległych krajów. Opowieści, które mogą być wzbogacone o zdjęcia, należy przesyłać do dnia 31 grudnia 2010 na adres: konkurs@transport-jest-potrzebny.pl . Najciekawsze historie zostaną opublikowane na stronie akcji.
Więcej na temat akcji „Transport jest potrzebny” na stronie internetowej: www.transport-jest-potrzebny.pl oraz na Facebooku.