Czynniki determinujące sukces poszczególnych faz procesów marketingowych oraz rzeczywisty wpływ starań brand managera na zachowania zakupowe klientów były tematem studenckiego spotkania, które odbyło się 14 kwietnia 2011 roku w Wyższej Szkole Logistyki. Szkolenie prowadzili wybitni specjaliści w dziedzinie zarządzania marką, Brand Managerowie marki Lech w Kompanii Piwowarskiej - Magdalena Zawadzka - Pyszora, oraz Szymon Piotrowiak. Organizatorem spotkania było Koło Menedżerów Marketingu.
Prelegenci zapoznali studentów z praktycznymi narzędziami, używanymi na co dzień przez specjalistów brand managementu. Pokazali na przykładach, jakie czynniki determinują sukces poszczególnych faz procesów marketingowych oraz wciągnęli studentów w pełną emocji dyskusję pokazującą na ile wysiłki i starania brand managera rzeczywiście wpływają na zachowania zakupowe klientów.
Szymon Piotrowiak podał przykłady marek, których tożsamość ciężko było określić. Stanowiło to dowód błędnego zarządzania ich aktywami. Studenci dowiedzieli się również jak ważne jest ciągłe śledzenie rynku, wychwytywanie nowinek i trendów, które za kilka lat będą kształtowały biznesową rzeczywistość.
Uczestnicy obejrzeli także film, przepowiadający jak za parę lat będzie przebiegał dzień zwykłego klienta, dowiedzieli się jak wygląda praca w dużej korporacji oraz jak można dostać się na praktyki do Kompanii Piwowarskiej.
Po części teoretycznej, rozpoczęło się szkolenie praktyczne. Warsztat polegał na scharakteryzowaniu grupy docelowej, wartości oraz tożsamości wybranych marek. Studenci musieli zrobić to w taki sposób, aby agencja marketingowa (w której przedstawicieli wcielili się prelegenci) dokładnie zrozumiała, jakie są idee i zamierzenia Brand Managementu.
- Praca trwała trzy godziny, a jej owocem były zaskakująco kreatywne briefingi, entuzjastycznie chwalone przez zaproszonych ekspertów. Magdalena Zawadzka - Pyszora oraz Szymon Piotrowiak byli zadowoleni z potencjału marketingowego, tkwiącego w studentach naszej Uczelni i obiecali powrócić z kolejną porcją najnowszej wiedzy biznesowej – mówi mgr Agata Olszyńska, opiekun Koła Menedżerów Marketingu Wyższej Szkoły Logistyki.