Sposoby wykorzystania mediów? Co kryje się pod hasłami: guirella marketing, ambient marketing, buzz marketing, czy marketing wirusowy? Jak wygląda organizacja pracy w agencji marketingowej? To tylko niektóre zagadnienia poruszane podczas pierwszego szkolenia dla członków Koła Menedżerów Marketingu, zorganizowanego w piątek, 27 marca 2009 roku.

- Celem szkolenia było zapoznanie uczestników z praktycznymi formami zastosowań narzędzi marketingowych – wyjaśnia mgr Agata Olszyńska z Katedry Ekonomii i Marketingu Wyższej Szkoły Logistyki i opiekun Koła. – Spotkanie trwało od godziny 11 do 19. Przez ten czas, warsztaty prowadzili między innymi: mgr Magdalena Zawadzka, Brand Manager Marki Lech oraz mgr Marcin Pyszora, Interactive  Manager Tequila Polska – dodaje.

Szkolenie podzielone zostało na pięć części. W pierwszej, studenci wysłuchali godzinnego wykładu, który ukazywał, jakie zastosowanie w realiach rynkowych mogą znaleźć zarówno bardziej typowe, jak i niestandardowe narzędzia marketingu, którymi posługują się praktycy biznesu.

- Dowiedzieli się, jak wykorzystać media w inny niż tradycyjny sposób. Uczestnicy poznali takie nowoczesne i kreatywne kanały marketingowe jak: guirella marketing, ambient marketing, buzz marketing, czy marketing wirusowy – wymienia mgr Agata Olszyńska, autorka wykładu.

Wszystkie omawiane narzędzia, zarówno bardziej tradycyjne jak i niestandardowe poparte były przez prowadzącego szkolenie konkretnymi przykładami. Wykład miał charakter wprowadzający, jako że w kolejnych częściach szkolenia wymagano od uczestników umiejętności rozróżniania i prawidłowego (zgodnego z celami marketingowymi i strategią) zastosowane owych narzędzi.

Druga część to przede wszystkim rodzaje stanowisk związanych z marketingiem, jakie można objąć w przedsiębiorstwie. Mgr Magdalena Zawadzka, Band Manager Marki Lech, zapoznała uczestników z wyzwaniami, zadaniami oraz codziennymi działaniami, z którymi można się spotkać, obejmując konkretne stanowiska. Ponadto przedstawiła im, jak w praktyce firmy tworzą swoje plany marketingowe, harmonogramy, budżety oraz briefy.

Po dwóch częściach teoretycznych, przyszedł czas na praktykę. Studenci  otrzymali zadanie, opisujące marketingowy kontekst pewnego przedsiębiorstwa odzieżowego. Ta fikcyjna marka miała daną pozycję rynkową i konkurencyjną. Dane były także informacje dotyczące dotychczasowych działań marki, grupy docelowej oraz ostatnich założeń. Zadaniem uczestników było stworzenie w ciągu 45 minut kompletnego briefu, zawierającego kontekst, strategię marki, cele marki oraz zadania dla agencji marketingowej. Po zakończeniu pracy każda grupa zaprezentowała swoje pomysły i rozwiązania, które zostały przez osobę prowadzącą spisane na tablicy i szczegółowo omówione. Pozostałe grupy brały udział w ocenie, generując zarówno pozytywne jak i negatywne uwagi odnośnie pomysłów kolegów z innych zespołów. W efekcie spośród owoców pracy pięciu zespołów roboczych, wybrano jeden, najlepszy pod względem określonych wcześniej kryteriów (przejrzystość, spójność, kreatywność itd.) brief.

O organizacji pracy w agencji marketingowej, studenci dowiedzieli się w części czwartej. Marcin Pyszora z Tequila Polska szczegółowo opisał stanowiska pracy oraz zespoły robocze. Uczestnicy zapoznali się także z codziennym życiem pracownika agencji, jego zadaniami bieżącymi i sposobami działania. Dowiedzieli się, jakie predyspozycje musi mieć np. copywriter czy strategic planner. Omówiono także obecne działania agencji Tequila Polska, jej strategicznych klientów oraz ich kampanie marketingowe.

Na zakończenie szkolenie, na uczestników znowu czekała część praktyczna. Studenci ponownie musieli spojrzeć na brief, który wygenerowali wcześniej, ale tym razem oczami agencji, która dostaje w ten sposób sformułowane zlecenie od klienta.  Ich zadaniem było skonstruowanie wielowymiarowej kampanii z użyciem wielorakich narzędzi (projekt 360 stopni). Praca w grupach trwała pół godziny, a w jej efekcie zespoły projektowe zaprezentowały swoje idee na działania marketingowe. Pomysły zostały przedyskutowane na forum i ocenione przez uczestników oraz prowadzącego szkolenie.

- Dwa zespoły robocze zostały wyróżnione za szczególnie owocną pracę przez cały czas trwania szkolenia – zaznacza opiekun Koła. – Jako podsumowanie warsztatów, uczestnicy zostali poproszeni o wypełnienie anonimowej ankiety dotyczącej szkolenia. Myślę, że jej wyniki najlepiej odzwierciedlają skuteczność spotkania.

Blisko 75% studentów stwierdziło, że wychodzą bardzo zadowoleni ze szkolenia. Nikt nie opuszczał sali rozczarowany, czy zawiedziony. Według wszystkich uczestników zagadnienia poruszane na szkoleniu były ciekawe i przydatne. Aż 57% studentów określiło je nawet jako bardzo interesujące. Zgodnie uznali podobne inicjatywy, pozwalające im na dokształcanie się pod okiem praktyków biznesu, za bardzo dobre oraz potrzebne i zadeklarowali udział w kolejnych, podobnych przedsięwzięciach.


Wróć

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Ustawienia