Wirtualne Laboratoria - sukces innowacji

Przedsięwzięcie upowszechnienia i włączenia Wirtualnych Laboratoriów do głównego nurtu polityki oświatowej jest ogromnie złożonym wyzwaniem logistycznym. W przeciągu trzech pierwszych tygodni września 2012 r. kilka tysięcy uczniów i uczennic z całego kraju zacznie edukację na najwyższym światowym poziomie, a nawet przebije ten poziom. Przyszli technicy logistycy będą pierwszą grupą uczniów w Polsce, którzy zamiast czytać o zaawansowanym oprogramowaniu wykorzystywanym w przedsiębiorstwach, zaczną je wykorzystywać w swoich szkołach do nauki. Uczniowie ci w jednej chwili przeniosą się wirtualnie do firm, zasiądą przed ekranem komputera i otrzymując to samo narzędzie informatyczne co przedsiębiorcy, będą musieli rozwiązywać realne zadania biznesowe.

 

Harmonogram wdrożenia Wirtualnych Laboratoriów podzielony został na trzy etapy (okresy te uwzględniają specyfikę pracy szkół we wrześniu):

 

1. Pierwszy tydzień września 2012 r.
Rozruch techniczny Wirtualnych Laboratoriów we wszystkich szkołach – w poniedziałek (03.09.2012 r.) do wszystkich szkół, które wyraziły chęć wdrożenia WL, zostanie wysłany mail z loginami do systemu oraz szczegółową informacją o procesie weryfikacji poprawności działania WL w szkołach.
W tym tygodniu nie rozpoczynamy pracy z uczniami – mail będzie zawierał propozycje materiału teoretycznego do wyłożenia w tym czasie. Okres ten posłuży wykryciu i rozwiązaniu wszystkich ewentualnych problemów oraz indywidualnej pracy nauczycieli z systemem. Zapewniony zostanie szeroki dostęp do wsparcia konsultantów informatyczno – technicznych oraz zespołu merytorycznego.

Treść maila do szkół – zobacz

 

2. Drugi tydzień września 2012 r.
Rozruch merytoryczny Wirtualnych Laboratoriów we wszystkich szkołach - w poniedziałek (10.09.2012 r.) do wszystkich szkół zostanie wysłany mail z materiałami i wskazówkami umożliwiającymi rozpoczęcie pracy z uczniami w systemie.
Kluczowe, dla sukcesu wdrażania Wirtualnych Laboratoriów w szkołach, jest uzyskanie zainteresowania uczniów pracą w systemie biznesowym. To, co jest największym atutem WL, jest również dużym zagrożeniem – uczniowie, którym zakomunikowano rozpoczęcie nauki z wykorzystaniem wirtualnych firm, spodziewają się produktu zbliżonego do komputerowych gier strategicznych. Otrzymają natomiast oprogramowanie biznesowe, które całkowicie różni się od narzędzi do zabawy, jest to narzędzie do pracy. Pierwsze zajęcia z uczniami są kluczowe dla sukcesu całego przedsięwzięcia – uczniowie muszą zrozumieć, że będą pracować na tym samym systemie informatycznym, jaki w tym samym czasie wykorzystują pracownicy firm logistycznych i produkcyjnych. Uczniowie muszą zrozumieć, że wykonując kolejne ćwiczenia w systemie, wykonują identyczne zadania, jak te wykonywane w firmach.



3. Trzeci tydzień września 2012 r.
Osiągnięcie pełnej funkcjonalności Wirtualnych Laboratoriów. W trzecim tygodniu września dotrą do szkół paczki zawierające wydrukowane skrypty (30 szt. I tom, 30 szt. II tom), podręcznik (8 szt. I tom, 8 szt. II tom) oraz cały zbiór innych materiałów, które udostępnione są już obecnie w postaci cyfrowej na stronie internetowej projektu www.laboratoria.wsl.com.pl
Od tego momentu szkoły będą mogły w pełnym zakresie rozpocząć pracę z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów. Wspólnie z Wyższą Szkołą Logistyki i firmą L-Systems szkoły rozpoczną trwałe osadzanie Wirtualnych Laboratoriów w polskim systemie oświaty oraz ich dalszy rozwój.



Dodatkowych informacji udziela Koordynator merytoryczny projektu Bartosz Osmola (tel. 061 850 47 75; bartosz.osmola@wsl.com.pl)


Zapraszamy do współpracy kolejne szkoły.

Wróć