Rebranding Wyższej Szkoły Logistyki, przygotowany przez agencję Fresh Brand Design oraz eFresh przy współpracy z Działem Marketingu WSL został wyróżniony nagrodą Rebrand 100 Global Awards 2013. To najwyższe uznanie doskonałości w repozycjonowaniu marki i jedyny tego rodzaju konkurs na świecie.
Rebranding czyli unowocześnienie i zwiększenie spójności komunikacji wizualnej to efekt wielu miesięcy obserwacji i analiz, rozmów i wywiadów, a przede wszystkim kreatywnej pracy. Proces wdrażania zmian percepcji marki Wyższej Szkoły Logistyki rozpoczął się we wrześniu 2012. Uporządkowanie i dostosowanie komunikacji wizualnej do przyjętej strategii to tylko jeden z aspektów przeprowadzonego rebrandingu. Kluczowe było nazwanie i odpowiednie wyeksponowanie wartości, które są istotne nie tylko dla WSL, ale i studentów, absolwentów czy współpracujących pracodawców.
WSL jako jedyna uczelnia w Polsce buduje swój wizerunek w oparciu o specjalizację w dziedzinie logistyki. Na pierwszym miejscu widoczne są zatem korzyści, jakie daje studentowi kształcenie praktyczne, program studiów odpowiadający oczekiwaniom pracodawców i ścisła współpraca dydaktyków z przedsiębiorcami.
„Zdecydowaliśmy się na proces rebrandingu, aby komunikacja uczelni odzwierciedlała wszystkie silne strony Wyższej Szkoły Logistyki. Dzięki współpracy ze specjalistami Fresh, którzy po poznaniu naszych wartości i atutów zaproponowali bardzo kreatywne rozwiązania – mamy obecnie wyróżniający się na rynku wizerunek WSL, który odpowiada wyróżniającym się na rynku atutom – profesjonalizacji i ścisłej specjalizacji logistycznej. Cieszy nas fakt, że ten efekt został doceniony w tak znakomitym światowym konkursie.” – podkreśla Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy WSL.
Zadaniem specjalistów Fresh było zbadanie wartości, atutów i potrzeb WSL, zaproponowanie sposobu komunikacji odpowiadającego przyjętej strategii rozwoju uczelni, opracowanie nowych standardów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także narzędzi e-marketingowych. Wyższą Szkołę Logistyki do zmian przygotowywali pracownicy Działu Marketingu, współpracując z agencją na każdym etapie opracowywania i realizowania rebrandingu.
„Wejście na listę REBRAND 100 Global Awards to dla nas ogromne wyróżnienie, zwłaszcza, że jury konkursu doceniło naszą pracę już drugi rok z rzędu. Konkurowaliśmy z najlepszymi, i obok Dragon Rouge Polska jesteśmy jedyną polską agencją wyróżnioną w tym roku.” – komentuje Adam Michańków, Prezes Zarządu Fresh Brand Design.
Do konkursu Rebrand 100
Global Awards można było zgłosić każdy
rebranding, który wszedł w życie między styczniem 2010 a wrześniem 2012 roku,
niezależne od skali projektu czy miejsca powstania. Oceną zgłoszonych prac
zajmuje się międzynarodowe jury, złożone z ekspertów, zarządzających
największymi światowymi markami. Wśród nagrodzonych znalazły się tylko dwa
projekty z Polski, rebranding Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz firmy
narzędziowej Topex.
Wśród innych wyróżnionych warto wymienić takie marki jak: Starbucks,
Hewlett-Packard, Shutterstock, czy Wrigley.