Praktycy z Promagu na wykładach w WSL

Współpraca Wyższej Szkoły Logistyki z firma PROMAG to same korzyści. Niewątpliwie największymi ich beneficjentami są studenci. Po kwietniowych zajęciach z praktykami z firmy, zostali zaproszeni na wyjazd studyjny i wakacyjne praktyki do Centrum Logistyki PROMAG w Koninku.
O możliwościach zdobywania doświadczenia zawodowego i dalszej współpracy opowiadali nasi goście - Elżbieta Szulc, Kierownik Działu Marketingu i Marek Łabęda, Dyrektor Techniczny PROMAG SA w rozmowie z dr. Mateuszem Wilińskim z Biura Praktyk i Karier Zawodowych WSL.

Mateusz Wiliński: Firma PROMAG jest wieloletnim partnerem naszej Uczelni; znają ją dobrze pracownicy i studenci. Mimo to proszę przypomnieć, czym firma wyróżnia się na rynku.

Elżbieta Szulc: Z punktu widzenia klienta, unikalna jest na pewno kompleksowa oferta i obsługa. Dostarczane systemy są kompatybilne i spełniają wymagania inwestorów, gdyż są „szyte na miarę”. Klient nie traci też czasu na poszukiwanie wielu dostawców.

Marek Łabęda: Tę wspomnianą kompatybilność oceniam zawsze dwuwymiarowo. Pierwszy jej wymiar to kompleksowość oferty. Jesteśmy w stanie tak dobrać wszystkie komponenty, że jako całość działają one świetnie ze sobą. Drugi wymiar kompleksowości to połączenie wielu obszarów, w których działamy: projektowanie, produkcja, montaż, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz dostarczanie części zamiennych. Taki sposób działania gwarantuje nabywcy, że zakupiony system będzie działał przez lata, ponieważ zapewniamy ciągłość jego obsługi. Jesteśmy firmą, która działa na rynku od 30 lat, daje to pewność klientom, że jeżeli 5 lat po realizacji projektu zaistniej konieczność napraw bądź modernizacji linii technologicznej, jej właściciel może się z nami skontaktować i przedstawić swoje oczekiwania. Gdyby nie miał partnera do kontaktu, musiałby linię zlikwidować i kupić nową. Istotne są usługi posprzedażne, które świadczymy. Inwestorzy na początku procesu często używają kryterium ceny. Jednakże na to kryterium trzeba spojrzeć rozsądnie. Cena musi być skalkulowana na cały okres żywotności instalacji, ważne są koszty zakupu części, dodatkowej obsługi itp. Jeżeli klient zgłasza konieczność wymiany elementu regału, dostarczamy go – jako polski producent –  z najbliższego magazynu, przy bardzo tanim zakupie zagranicznego produktu, wymiana części może być bardzo droga, gdyż sprowadza się ja na zamówienie z innej części Europy, co znacznie podnosi cenę usługi. Jesteśmy przekonani, że ważne są wartości dodane, które możemy zaoferować.

ES: Warto dodać, że PROMAG dba o otoczenie, w którym funkcjonuje, dba o przyszłe kadry, stara się włączyć w proces dydaktyczny w Wyższej Szkole Logistyki, ale też i w innych szkołach wyższych, np. na Politechnice Poznańskiej, czy ostatnio w Uniwersytecie Artystycznym. Włączamy się też w akcje społeczne, takie jak np. „Szlachetna Paczka”. Trwa akcja „Podziel się złotówką”; z każdej pensji jeden złoty przeznaczany jest na społecznie ważny cel. Otrzymaliśmy nagrodę „Lider społecznej odpowiedzialności biznesu” w kategorii „Dbałość o lokalny rynek”.

MW: Po raz trzeci w tym semestrze studenci WSL mieli okazję skorzystać z bogatych doświadczeń ekspertów z PROMAG S.A. Jaka tematyka była poruszana w trakcie tych wykładów?

MŁ: W trakcie trzech spotkań zostały przeprowadzone praktycznie zorientowane wykłady z zakresu logistyki wewnętrznej – urządzeń transportu wewnętrznego i systemów składowania. Omówiliśmy zarówno sprzęt podstawowy jaki i dodatkowy, zaprezentowaliśmy grupy i podgrupy obowiązujących w wypadku tych narzędzi i systemów podziałów. W ramach ostatniego spotkania podjęliśmy próbę połączenia tych dwóch obszarów.

MW: Przed nami jeszcze wyjazd studyjny do centrum logistycznego w Koninku, ale studenci mogą spotkać się z firmą PROMAG także w ramach wakacyjnych praktyk. Co trzeba zrobić, żeby odbyć u Państwa praktyki?

ES: Po pierwsze trzeba złożyć CV i list motywacyjny. Na te dokumenty czekamy do końca maja. Następnie będziemy przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne i być może testy kompetencji. Najlepsi kandydaci odbędą u nas praktyki. Chcemy zakończyć je rozmową podsumowującą czas spędzony w naszej firmie. Jeżeli wystąpią potrzeby kadrowe najlepszym praktykantom zostanie zaoferowana praca.

Wróć