Punktualnie o 9:00 rano 15 października 2009r. blisko 4500 osób rozpoczęło test II Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej. Za dystrybucję zadań konkursowych odpowiada w tym roku firma DHL EXPRESS – jeden ze sponsorów wydarzenia. Zadanie jest ambitne…
Jeden test składa się z kilku stron pytań oraz karty, na której uczestnik zaznacza odpowiedzi. Taki plik papierów należy pomnożyć razy ilość uczestników zgłoszonych przez szkołę. Całość wraz z instrukcją pakowana jest przez organizatora – Wyższą Szkołę Logistyki. DHL Express dostarczył opakowania firmowe oraz, w oparciu o otrzymaną bazę adresową, przygotował listy przewozowe do wszystkich przesyłek. Do Olimpiady zgłosiło się 131 szkół z najróżniejszych zakątków Polski. Zapakowane paczki WSL zostały przekazane kurierowi DHL Express. Dalej już w rękach firmy był fakt, aby całość dotarła na miejsce w odpowiednim czasie i miejscu.
Paczki musiały pojawić się w szkołach dzień wcześniej tj. w środę lub w czwartek do godz. 9:00. Były zalakowane, a otworzyć je wolno było dopiero punktualnie o godz. 9:00 w dniu rozpoczęcia Olimpiady. Organizatorzy wysłali dziesięciu przedstawicieli do wybranych szkół uczestniczących w wydarzeniu, którzy mieli za zadanie czuwać nad prawidłowym przebiegiem zawodów. Każdy z przedstawicieli jechał do innego województwa, gdzie sprawdzał również czy paczka nie została otworzona przed wyznaczoną godziną.
Po przeprowadzeniu zawodów szkoły odesłały paczki tą samą drogą – wzywając kuriera firmy DHL EXPRESS i adresując paczki do siedziby organizatora. W ten sposób już następnego dnia do Wyższej Szkoły Logistyki dotarły rozwiązane testy konkursowe.
„Tak sprawny mechanizm gwarantuje współpraca z dobrą firmą kurierską jaką jest DHL EXPRESS – twierdzi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy WSL – w tym roku mamy znacznie więcej uczestników niż podczas ubiegłorocznej pierwszej edycji Olimpiady i zadanie nie jest łatwe, gdyż szkoły zlokalizowane są dosłownie na obszarze całego kraju. Jednak współpraca pierwszej w Polsce uczelni logistycznej z renomowanym operatorem logistycznym musi skutkować jednym - logistyką na najwyższym poziomie”.