Podczas XVI Kongresu Spedytorów, organizowanego przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki, wręczono tytuł dla najlepszego Spedytora Roku 2014. Tym zaszczytnym tytułem uhonorowana została spółka JAS-FBG S.A, która od czterech lat wspiera organizację Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej.
To już siódma z rzędu
wygrana tej spółki w tym Konkursie (w roku 2013 firma otrzymała wyróżnienie
specjalne).
„Już po raz szósty, niemal z rzędu (bo w 2013 roku było to wyróżnienie
specjalne), nasza praca została doceniona tytułem Spedytora Roku. Taki wyraz
uznania traktujemy jako zobowiązanie i jednocześnie wyzwanie. Zdajemy sobie
sprawę, że będziemy musieli włożyć jeszcze więcej wysiłku, by osiągnąć sukces” –
powiedział Jarosław Domin, prezes zarządu JAS-FBG S.A.
Kryteria Konkursu Polskiej Izby Spedycji i Logistyki na Spedytora Roku są wielowymiarowe; analiza wyników finansowych firmy stanowi zaledwie jedno z nich. Dużą wagę przykłada się do profesjonalizmu pracowników, który wyraża się między innymi poziomem wykształcenia, zwłaszcza związanego z pracą spedytora. To on ponosi większość odpowiedzialności za jakość świadczonej usługi i w konsekwencji za skutek finansowy swojej aktywności.
„JAS-FBG S.A. rozwija się
we własnym tempie i rytmie, nie starając się nikogo gonić, ani nikomu uciekać.
To, co nas wyróżnia na tle rynku i konkurencji, najlepiej scharakteryzowaliby
inni uczestnicy rynku, zwłaszcza klienci, a też i z pewnością konkurencja” – podsumował
prezes zarządu JAS-FBG S.A.
W tym roku jury Konkursu Spedytor Roku przyznało tylko jedną
nagrodę w tej rywalizacji, decydując się nie klasyfikować zgłoszonych do
Konkursu firm pod względem ich wielkości. Do kryteriów oceny firm należały
m.in. struktura sprzedaży, liczba zatrudnionych pracowników, liczba pracowników
z wykształceniem wyższym, średnim i podstawowym, liczba pracowników mających
dyplom FIATA, liczba pracowników znających języki obce, liczba pracowników
uczestniczących w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych oraz analiza wyników
finansowych.
Tegoroczny Kongres Spedytorów odbył się pod hasłem „Kondycja
branży TSL w Polsce”. Jego celem była ocena sytuacji rynkowej w poszczególnych
gałęziach transportu i spedycji, w sferze popytu i podaży usług w ich technicznych,
organizacyjnych i ekonomicznych aspektach oraz określenie elementów
pozytywnych, jak również mankamentów mogących ograniczać rozwój rynku w
przyszłości.