Aleksandra Trawkowska, Lider Spedycji Międzynarodowej w Colian Logistic
W marcu jak w garncu – obecnie powiedzenie to nabiera szerszego znaczenia. Nie odnosi się już tylko do pogody, lecz doskonale odzwierciedla naszą nową, trudną i zaskakującą rzeczywistość, w której musimy się odnaleźć. Dla każdego z nas nastał czas jeszcze większych wyzwań i wzmożonej pracy, niejednokrotnie w zupełnie innym otoczeniu.
Epidemia mocno wpłynęła na zakres naszych działań, zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i krajowym. Codziennie musimy mierzyć się z takimi trudnościami, jak zamknięte granice państw, zakaz wjazdów w wyznaczone strefy, wzmożone kontrole, czy nowe regulacje prawne. Wielu z nas zgodnie z wytycznymi pracuje w trybie pracy zdalnej, starając się minimalizować skutki pandemii. W związku z tym, jeszcze mocniej stawiamy na takie wartości, jak bliskość relacji z klientem, wysoką jakość, czy kompleksowy wachlarz usług. Priorytetem pracowników Colian Logistic jest wspieranie klientów w tej wyjątkowej sytuacji i zapewnienie im ciągłości dostaw. Z uwagi na dynamiczną sytuacje staramy się być dostępni dla klientów w jeszcze większym zakresie czasu i wspólnie rozwiązywać problemy. Wykorzystujemy najnowsze technologie do kontaktu z klientem, aby w jak najmniejszym stopniu odczuli brak możliwości spotkania, bezpośredniej rozmowy, dyskusji i negocjacji.
Dokładamy wszelkich starań, aby nasi kierowcy pracowali w możliwie najbezpieczniejszych warunkach. Każdy z nich ma obowiązek posiadania środków ochrony osobistej – masek, rękawiczek ochronnych oraz płynów dezynfekujących. Staramy się natychmiast reagować na nowe regulacje prawne, zarówno w Polsce, jak i w Europie oraz na bieżąco informować o nich naszych klientów.
W obszarze magazynowym firmy Colian Logistic również zostały wdrożone odpowiednie działania prewencyjne. Z racji na specyfikę pracy w magazynach, gdzie tryb home office nie jest możliwy, dołożyliśmy wszelkich starań, aby zarówno pracownicy magazynowi, jak i kierowcy czuli się bezpiecznie. W tym celu, poza pomiarem temperatury przed wejściem na teren obiektu oraz wyznaczeniem stref do przeprowadzenia dezynfekcji, wprowadziliśmy przerwy między zmianami oraz indywidulane przerwy na posiłki, aby ograniczyć kontakty między pracownikami. Dodatkowo, obsługa kierowców odbywa się poza magazynem, a pomieszczenia socjalne dla kierowców zostały odizolowane od pozostałych. Wszystko po to, aby zarówno nasi pracownicy, kierowcy, jak i klienci w tym trudnym dla wszystkich okresie, mogli w miarę normalnie funkcjonować i realizować swoje cele biznesowe.
Poza tymi obszarami, na co dzień utrzymujemy kontakt zarówno ze współpracownikami oraz klientami poprzez wideo i telekonferencje, wymianę wiadomości e-mail, czy ogłoszenia na tablicach informacyjnych. Jeśli spotkanie ma miejsce w rzeczywistości, zachowujemy co najmniej 1,5-metrowy odstęp, regularnie dezynfekujemy przedmioty i pomieszczenia oraz ograniczamy wyjazdy służbowe.
Jako firma potrafiliśmy odnaleźć się w nowej rzeczywistości, aczkolwiek niezmiernie tęsknimy do powrotu do normalności, wspólnych spotkań face to face. Jesteśmy ludźmi, którym funkcjonowanie w obecnym trybie zwyczajnie nie służy. Mamy nadzieje, że obecna sytuacja szybko ulegnie zmianie. Tymczasem dokładamy wszelkich starań, by w tym trudnym okresie jak najlepiej współpracować z naszymi klientami.