Małgorzata Markowska, marketing manager w GLS Poland:

Utrzymanie płynności dostaw paczek w obecnym czasie jest możliwe m.in. dzięki bezpiecznym opcjom doręczenia, nowym procedurom i efektywniejszej logistyce „ostatniej mili”. Od kilku tygodni znacznie rośnie liczba doręczeń do odbiorców indywidualnych, którzy chętnie kupują w sklepach online.

W wyniku epidemii, wolumen obsługiwanych paczek przesunął się z sektora B2B do B2C. Już pod koniec marca br. firma GLS Poland odnotowała znaczny wzrost w segmencie B2C i spowolnienie w B2B, co widać także w kwietniu. Zmiana w strukturze wolumenu to oczywiście konsekwencja rosnącego zainteresowania zakupami online w związku z ograniczeniami w handlu stacjonarnym i poruszaniu się. Niektóre produkty są dostępne tylko w sklepach internetowych. Klienci indywidualni, którzy do tej pory z nich nie korzystali, teraz zaczęli to robić.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i wygodę przy dostawie paczek do domów, firma GLS Poland wprowadziła nową opcję doręczenia w ramach istniejącej usługi Info Courier Service – odbiór przy pomocy kodu PIN. W nowej usłudze nie jest wymagane złożenie podpisu przez odbiorcę – wystarczy podać kurierowi czterocyfrowy kod otrzymany wcześniej w wiadomości SMS. Dzięki temu,doręczenie jest możliwe bez osobistego kontaktu z kurierem, także np. przez drzwi. Największe korzyści tej usługi to bez wątpienia brak konieczności wychodzenia z domu, składania podpisu oraz szybkość i wygoda.

Odbiorcy równie chętnie wybierają drugą opcję odbioru bez podpisu – doręczenie w tzw. bezpieczne miejsce w ramach usługi FlexDeliveryService. Dzięki niej paczka może być dostarczona np. na taras lub do pomieszczenia ochrony osiedla. Wyznaczone miejsce powinno być jednak zabezpieczone m.in. przed dostępem osób trzecich czy deszczem.

Mimo rosnącej liczby paczek doręczanych do odbiorców indywidualnych, GLS Poland utrzymuje płynność dostaw, które realizowane są na czas i bez opóźnień. Jest to możliwe dzięki nowym, wymienionym wyżej opcjom doręczenia oraz sprzyjającym warunkom, takim jak obecność odbiorców w domach, mniejszy ruch na drogach i większa liczba transakcji online. Dzięki tym czynnikom maksymalnie skrócił się proces dostawy zwłaszcza na tzw. Ostatniej mili.

Aby wszystko przebiegało całkowicie bezpiecznie i w zgodzie z odgórnymi zaleceniami, pracownicy oraz kurierzy otrzymali niezbędne i wymagane środki ochrony osobistej, w tym do dezynfekcji, oraz rekomendacje obejmujące m.in. zachowanie bezpiecznego dystansu oraz procedury doręczania paczek bez kontaktu osobistego.

Więcej informacji: https://gls-group.eu/

 

Przeczytaj także pozostałe artykuły z cyklu "Logistyka w czasach zaraz"

Wróć