Mieli dziesięć dni na obmyślenie strategii, przelanie jej na papier i wysłanie do agencji reklamowej. 30 studentów Wyższej Szkoły Logistyki wzięło udział w Konkursie na kampanię wizerunkową pierwszej w Polsce uczelni logistycznej. Zwyciężyli: Jakub Lewandowski, Dariusz Makaruk, Emil Szymański oraz Marcin Smolarek. Pomysłodawcą przedsięwzięcia są: WSL oraz agencja Płodni.com. To pierwsza taka inicjatywa, w której studenci WSL nie tylko w pełni decydują o charakterze działań marketingowych uczelni, ale także mają okazję poszerzyć swoją wiedzę z zakresu form reklamy niestandardowej - i to wszystko pod okiem specjalistów ds. marketingu WSL oraz agencji reklamowej.
Do Konkursu zgłosiło się 11 grup (w sumie 30 osób). Ich zadaniem było zaprojektowanie kampanii wizerunkowej Wyższej Szkoły Logistyki. Uczestnicy otrzymali profesjonalny brief kreatywny. Dzięki temu mogli wejść w rolę specjalistów ds. reklamy. Poza wyróżnieniem w postaci zaproszenia do współpracy przy kształtowaniu wizerunku WSL, mają okazję poznać charakter pracy w agencji reklamowej.
Celem Konkursu była między innymi zmiana w podejściu do kontaktu Uczelnia-Student. Władze WSL postawiły na partnerstwo i dyskusję.
- Jednym z kryteriów oceny nadesłanych pomysłów było to, czy ich realizacja mieści się w przewidzianym budżecie. Osobie, która nie pracuje w reklamie lub marketingu trudno jest rozeznać się w cenach przygotowania kampanii. Ku naszemu zaskoczeniu, większość nadesłanych prezentacji była skrupulatnie przemyślana, także pod tym względem – mówi Karolina Giesko, Koordynator kampanii z ramienia agencji Płodni.com.
Innymi kryteriami oceny były: innowacyjność, indywidualizm oraz zgodność z celami, które chce osiągnąć uczelnia poprzez reklamę. Chodzi o to, aby wzmocnić wizerunek uczelni wyspecjalizowanej w logistyce, innowacyjnej i przyjaznej dla młodych ludzi.
Zgodnie z briefem pomysły na kampanię miały zawierać działania z zakresu ambient marketingu, zwracać uwagę, zachęcać do interakcji, być niestandardowe. Taki właśnie był zwycięski projekt autorstwa: Jakuba Lewandowskiego, Dariusza Makaruka, Emila Szymańskiego i Marcina Smolarka. To oni będą mogli wczuć się w rolę specjalistów ds. marketingu i pod okiem agencji Płodni.com przystąpić do realizacji kampanii. Jej punkt kulminacyjny przypadnie w okresie maj-lipiec, wówczas przestrzeń miejską Poznania wypełnią realizacje, które na pewno zwrócą uwagę nie jednej młodej osoby.
Studenci Wyższej Szkoły Logistyki chcą rozwijać się interdyscyplinarnie o czym świadczy zarówno duża liczba zgłoszonych projektów, jak również ich wysoki poziom. Okazuje się, że wśród przyszłych logistyków jest wiele osób dobrze czujących się w sferze marketingu, którzy dzięki swojemu zaangażowaniu doszli do naprawdę imponujących rezultatów – mówi Wojciech Zalewski, Rzecznik Prasowy WSL pełniący obowiązki Kierownika Działu Marketingu.
Poza praktyką w agencji reklamowej, laureaci otrzymali roczną prenumeratę miesięcznika „Brief”.
W Konkursie przyznane zostały również 2 wyróżnienia. W skład pierwszego zespołu wchodzili: Dawid Michalak, Aleksandra Stępień i Aleksandra Kuntze, nad drugim projektem pracowali: Michał Cichy, Mateusz Jawdyk, Marcin Wojtewicz, Łukasz Michalski, Marcin Grześkowiak, Przemysław Dudziński.