Jaki wpływ wywiera telefon komórkowy na telewizor? Co się stanie jeżeli pendriver’a położymy na magnesie? Na te i wiele innych pytań już niebawem poznają odpowiedź studenci Wyższej Szkoły Logistyki. Wpływ urządzeń na siebie badany będzie w nowoczesnej komorze kompatybilności elektromagnetycznej, która powstanie w Krajowym Centrum Innowacji w Logistyce i e-gospodarce. Właśnie rozpoczęła się budowa Centrum. Inwestorem jest Instytut Logistyki i Magazynowania, czołowy instytut badawczy oraz założyciel Wyższej Szkoły Logistyki. Prace budowlane mają potrwać do grudnia 2012 roku.
Krajowe Centrum Innowacji w Logistyce i e-gospodarce będzie swoistą platformą wymiany doświadczeń oraz spostrzeżeń dotyczących elektronicznej gospodarki. Dzięki Centrum, nowoczesne rozwiązania mają szansę jeszcze szybciej trafić na rynek. Również studenci Wyższej Szkoły Logistyki zyskają dostęp do nowoczesnego Laboratorium Kompatybilności Elektromagnetycznej, a co za tym idzie do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Aspekt ten bardzo znacząco wyróżnia WSL na tle innych uczelni.
Budynek powstaje przy ulicy Estkowskiego.
- Budowa realizowana w centrum miasta i na działce o niewielkiej powierzchni, gdzie dojazd do budowy jest ograniczony, jest dużym wyzwaniem logistycznym. – dodaje dr Grzegorz Szyszka, dyrektor Instytutu Logistyki i Magazynowania. - Prefabrykowana konstrukcja o wadze 2.460 ton zostanie dostarczona przez ponad 100 samochodów ciężarowych. Najdłuższe płyty sprężone konstrukcji będą mieć długość ok. 15 m, a ciężar belek sprężonych będzie niejednokrotnie przekraczał 15 ton. Ze względu na ograniczony plac budowy montaż elementów prefabrykowanych odbywać się będzie bezpośrednio z naczep dostarczających je samochodów ciężarowych.
Bryła budynku składać się będzie z dwóch części: przeszklonego atrium oraz części biurowej. Podzielona zostanie na cztery kondygnacje nadziemne i jedną podziemną. W środku znajdzie się miejsce na część laboratoryjną (parter), pomieszczenia biurowe (piętro 1 i 2), sale szkoleniowe (piętro 3) oraz parking podziemny na 61 miejsc postojowych i pomieszczenia techniczne (piwnica). Nowy budynek ze starym łączyć będzie przeszklone atrium. Budynek będzie przystosowany do użytkowania przez osoby niepełnosprawne.
Prace przy realizacji obiektu rozpoczęły roboty rozbiórkowe i ziemne. W celu zabezpieczenia wykopu wokół garażu podziemnego zostanie wykonane ok. 1900 m kw. palisady, która jednocześnie przejmie część obciążeń konstrukcji budynku. Prace te potrwają do końca maja. Na tak wzmocnionym podłożu położona zostanie płyta fundamentowa, a na niej obiekt. Prace ziemne i fundamentowe będą wymagały zastosowania technologii zapewniającej zachowanie stateczności istniejącej konstrukcji podziemnej byłego nabrzeża portowego.
Stan surowy budynku sfinalizowany zostanie do końca października 2011 roku., elewacje natomiast w styczniu 2012. Następnie ruszą prace wykończeniowe. Zakończenie realizacji przewidziano na grudzień 2012 roku. Budżet inwestycji wynosi 21 357 000 złotych.