Co oznacza akronim ECR? Czym cechuje się metoda planowania potrzeb dystrybucji? Co ma na celu proces recyrkulacji? – to tylko trzy pytania z dwudziestu, na jakie odpowiadali uczniowie, którzy zakwalifikowali się do okręgowego etapu I Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, organizowanej przez WSL. Półfinał odbył się 5 stycznia w ośmiu miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Gliwicach i Szczecinie. W sumie około pięciuset uczniów z całej Polski walczyło o miano najlepszego wśród młodych logistyków.

Egzamin rozpoczął się we wszystkich okręgach około godziny 11.00. Na twarzach, tych którzy zasiedli 5 stycznia przed kartami pytań, widać było stres, ciekawość i chęć okazania się najlepszym. Towarzyszące emocje były bez wątpienia większe niż podczas pierwszego etapu Olimpiady. Tym bardziej, że od ostatecznej rywalizacji w gronie najlepszych dzieliło ich zaledwie dwadzieścia pytań.

Image Rozwiązując test wielokrotnego wyboru, opracowany przez Komitet Naukowy OOL, sprawdzali swoją wiedzę z zakresu terminologii logistycznej, umiejętności zarządzania zamówieniami oraz działalnością transportową, a także z logistyki utylizacji oraz logistyki miejskiej.

Jak zauważył Bogusław Adamczak z komisji w Okręgu Północno-Wschodnim: „Pytania nie były proste. Wydaje mi się, że uczniowie nastawiali się bardziej na elementarne zagadnienia z zakresu logistyki, a tutaj widzę dużo tak zwanych branżowych ciekawostek. Oczywiście nie twierdzę, że jest to coś złego. Olimpiada ma przecież wyłonić najlepszego młodego logistyka. Tym bardziej, że jedną z głównych nagród jest zwolnienie z pisemnej części egzaminu z przygotowania zawodowego w zawodach „technik logistyk” i „technik spedytor” oraz darmowe studia I i II stopnia w Wyższej Szkole Logistyki.”

Podobnie myśli Krystyna Fic-Obszańska z komisji Okręgu Południowo-Zachodniego: „Owszem, pytania są trudniejsze niż podczas pierwszego etapu, ale uczeń, który dokładnie zna podręczniki obowiązujące w szkołach ponadgimnazjalnych, nie będzie miał problemu z rozwiązaniem zadań.”

Image Egzamin trwał godzinę. Po zebraniu kart odpowiedzi, na olimpijczyków czekała mała niespodzianka. Dziesięć osób, które zdobyły najlepsze wyniki podczas pierwszego etapu zmagań, otrzymały od przedstawiciela Wyższej Szkoły Logistyki pamiątkowy dyplom oraz książkę „Zarządzanie Logistyczne” Johna J. Coye’a, Edwarda J. Bardi’ego, C. Johna Langley’a Jr.

Wyniki drugiego etapu poznamy jeszcze przed 26 stycznia. Najlepsi, o zakwalifikowaniu się do finału dowiedzą się osobiście. Do każdego laureata wysłany zostanie list gratulacyjny i zaproszenie na ostateczną rozgrywkę, która odbędzie się 20 marca w siedzibie organizatora - Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.

- Otrzymujemy bardzo wiele pozytywnych opinii od nauczycieli i uczniów z całej Polski w związku z organizacją Olimpiady Logistycznej – mówi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Logistyki. – Jest to część programu współpracy uczelni ze szkołami ponadgimnazjalnymi kształcącymi w zawodach „technik logistyk” i „technik spedytor”, który dynamicznie rozwija się od trzech lat. W lutym po raz kolejny gościć będziemy dziesiątki nauczycieli z całego kraju, na kolejnym – trzecim już Forum Nauczycielskim, aby wspólnie działać na rzecz stałego podnoszenia poziomu edukacji ponadgimnazjalnej w logistyce.

Partnerami merytorycznymi Olimpiady są: Instytut Logistyki  i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne. Sponsorami wydarzenia są natomiast firmy: Epicor i L-Systems.

Patronat medialny objęły: Czasopismo „Logistyka” (patronat główny), „Polska Gazeta Transportowa”, dziennik „Polska Głos Wielkopolski”, portal Logistyka.net.pl oraz Studentnews.pl.


Wróć

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Ustawienia