8 sierpnia został wybrany Dniem Transportu. O pomoc w wytypowaniu odpowiedniej daty poproszeni zostali internauci. Mieli oni zaproponować datę uraz uzasadnić swój wybór. Najbardziej aktywni w tej kwestii okazali się ci skupieni wokół facebookowych profili: kampanii Transport jest potrzebny oraz Wyższej Szkoły Logistyki – WSL.
Pojawiło się wiele propozycji. Wśród nich były np. takie daty jak: 27.08 - na znak upamiętnienie powstania Forda T, traktowanego jako symbol nowej ery rynku masowego, czy też 7.11 – jako data rozpoczęcia produkcji pierwszych polskich ciężarówek w Lublinie. Po burzliwych naradach wybrana została jednak data 08.08.
„Spodobała nam się przede wszystkim koncepcja zastosowania odwróconych ósemek jako symbolu nieskończoności transportu. Ideą kampanii jest bowiem uświadomienie wagi przewozów, nie tylko dla gospodarki, ale i dla każdego z nas. Pomysł nieograniczonej ciągłości transportu podkreśla ten przekaz, zwracając jednocześnie uwagę na to, że powinniśmy bardziej doceniać przewozy drogowe, bo transport był, jest i będzie” – podsumowała Bogna Błasiak-Niciejewska, Dyrektor Marketingu Grupy Raben.
W Dniu Transportu życzmy sobie nieoczekiwanych radości przesyłkowych, transportu zawsze na czas oraz niekończących się pasm autostrad.
„Chcielibyśmy, aby ustanowiony przez Grupę Raben Dzień Transportu skłonił wszystkich do refleksji nad rolą przewozów. Nieśmiało proponujemy krótką zabawę uświadamiającą wagę transportu, prosząc o sprawdzenie, skąd pochodzi produkt położony najbliżej naszej prawej ręki. W moim przypadku był to długopis, który przypłynął do Polski z…Chin J” – podsumowuje Bogna Błasiak-Niciejewska.
Grupa Raben zaplanowała na 8 sierpnia konkursy i atrakcje „transportowe”, które będą znajdowały się na profilu Grupy oraz akcji Transport jest potrzebny na Facebooku.