Tylko czterech na dziesięciu Millenialsów[1] z krajów rozwiniętych działalność biznesu ocenia jako etyczną[2]
Wkrótce młode pokolenie będzie stanowiło większość na rynku pracy, dlatego ich oczekiwania wobec pracodawców mają istotne znaczenie.
Wiele firm dba nie tylko o etykę wewnątrz organizacji, ale także etyczny łańcuch wartości. Angażuje swoich dostawców, wdrażając kodeksy etyczne czy udostępniając specjalne kanały komunikacji umożliwiające zgłaszanie naruszeń.
Puls Biznesu, PKN ORLEN, GE oraz PwC
zorganizowali konkurs, którego celem było wyłonienie i nagrodzenie firm działających zgodnie z zasadami etyki. Jak informują
organizatorzy inicjatywy:
„W ramach konkursu
wyłonione zostały przedsiębiorstwa prowadzące działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej
opartej o etykę i wartości w sposób najbardziej kompleksowy i systemowy, wykazujące największą aktywność w tym obszarze na tle innych
przedsiębiorstw w Polsce.[3]
Wśród laureatów konkursu znalazła się
Grupa Raben. Odbierający nagrodę Marcin Turski, Dyrektor
Sprzedaży i Obsługi Klienta w spółce Fresh Logistics należącej do Grupy,
podsumował:
„Otrzymane wyróżnienie ma
dla nas wyjątkowe znaczenie. Kultura organizacyjna naszej firmy oparta jest o
etykę i wartości. Dbamy również o to, aby te same standardy były
przestrzegane również przez naszych dostawców. Konkurs był okazją do dokonania
samooceny, zweryfikowania obszarów, które wymagają jeszcze udoskonalenia, ale i
potwierdzenia, że obraliśmy słuszną drogę.”
Warto nadmienić, że Grupa Raben w corocznych badaniach satysfakcji Klientów bada obszar społecznej odpowiedzialności biznesu, pytając również o aspekt etyczny. W 2014 roku aż 91% odbiorców usług uznało, że pracownicy Grupy Raben działają etycznie.
[1] Roczniki wyżu demograficznego przełomu lat 80. i 90.
[2] http://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/oczekiwania-pokolenia-Y.html
[3] http://etycznafirma.pb.pl/