1 czerwca br. w Wyższej Szkole Logistyki odbyła się konferencja z cyklu „Logmeeting – Spotkania i warsztaty w WSL”. Tym razem Uczelnia zaprosiła prelegentów z branży samochodowej, kurierskiej i giełd transporowych. Wśród występujących pojawili się przedstawiciele tak znanych firmy jak: Volkswagen Poznań, Panopa Logistik, DPD Polska, TimoCom.
Upraktycznianie zajęć poprzez kontakt z przedstawicielami firm logistycznych to główny cel spotkań z cyklu Logmeeting, które WSL organizuje co 6 tygodni. Ponad 180 gości ze szkół średnich oraz studentów uczelni poznańskich zebrało się w Auli Wyższej Szkoły Logistyki, aby porozmawiać o zadaniach, w których logistyka ma istotne znaczenie i poznać rozwiązania oraz innowacje logistyczne wprowadzane przez liderów branży samochodowej, kurierskiej i giełd transportowych.
700 sztuk wyprodukowanych samochodów. To codzienne wyzwanie każdego dnia pracy podejmuje firma Volkswagen Poznań. Co minutę produkowane jest tutaj jedno auto. Dziennie fabrykę opuszcza 180 ciężarówek z gotowymi autami. Przy tak dużym poziomie produkcji zwykła zmiana ustawień świateł o 2 minuty, może spowodować dwudziestominutowe opóźnienie w produkcji. Volkswagen nie posiada magazynów, części dostarczane są bezpośrednio z ciężarówek na taśmę produkcyjną. „Chcemy, aby firma za kilka lat była numerem jeden na świecie, jeśli chodzi o wielkość i jakość produkcji. W tym celu codziennie rozwijamy się i zwiększamy swoje moce produkcyjne. Nie jest łatwo, ponieważ parę razy dziennie cały strumień materiałów przemieszcza się ulicą Warszawską ze Swarzędza do Antoninka i na odwrót a potrzebne podzespoły i kokpity produkowane są w systemie Just In Time. Cenna jest każda sekunda. Transporty odbywają się w systemie wahadłowym. Oczywiście przy tych wszystkich działaniach pomaga nam firma Panopa, nasz wieloletni partner logistyczny.” – mówiła Renata Łuka – Kierownik Działu Logistyki Operatywnej VW Poznań.
Firma Panopa od ponad dziesięciu lat współpracuje z firmą Volkswagen Poznań. W ramach współpracy kontraktowej powstał specjalnie dedykowany magazyn Panopa Halle. W związku z tym liczba zatrudnionych osób powiększyła się. Przy codziennej produkcji pracuje w nim 1000 osób z obydwu firm: VW Poznań oraz Panopa. „Czynnikami wpływającymi na udaną współpracę są przede wszystkim pracownicy firmy. Jakość zaczyna się i kończy właśnie na nich. Wspólnie podejmujemy starania aby cały czas doszkalać kadry od stanowisk magazyniera do stanowisk wyższych szczebli. Niska fluktuacja pracowników świadczy o ich zadowoleniu z wdrażanych szkoleń podnoszących ich kompetencje” – dodał Krzysztof Jadasz – Kierownik Działu Planowania, Prokurent Panopa Logistik Polska. Prelegent szczegółowo zaprezentował strukturę i zakres działalności firmy oraz współpracę z firrmą VW Poznań. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się także, że Panopa będzie operatorem logistycznym EURO 2012 dbając o dostarczanie sprzętu sportowego i innych materiałów przed każdym meczem w odpowiednim miejscu i czasie.
Po branży motoryzacyjnej, prowadzący konferencję Wojciech Zalewski zaprosił Radosława Grońskiego – specjalistę ds. marketingu TimoCom - zmieniając tym samym temat na: giełdy transportowe. Prelegent opowiedział o tym jak efektywnie i bezpiecznie zawierać transakcje na rynkach transportowych za pomocą platform transakcyjnych. Na początku wprowadził on gości w samą ideę platform transportowych, omówił różnicę pomiędzy rynkiem spot a rynkiem kontraktowym oraz powiedział jak zmieniły się narzędzia spedytora od zapisywania informacji i zleceń w zeszytach do pracy w systemie elektronicznym. „Najważniejszym powodem powstania platform transakcyjnych jest zniwelowanie pustych przebiegów transportowych, zatem optymalizacja tras transportowych, która wpływa na brak niepotrzebnych kosztów”. – mówił Radosław Groński.
Na zakończenie konferencji z prelekcją na temat nowoczesnych rozwiązań na rynku kurierskim na przykładzie oferty DPD – lidera doręczeń do klientów indywidualnych wystąpiła Aneta Gasparska – Kierownik Marketingu i Komunikacji, Rzecznik Prasowy DPD Polska. Prelegentka omówiła trendy na rynku kurierskim, dedykowane rozwiązania dla klientów indywidualnych jak również rozwiązania logistyczne w sektorze B2C i e-commerce. Prelekcja wzbogacona została filmami prezentującymi profil firmy oraz nową usługę DPD - „I-SMS”, które w znakomity sposób dopełniły całość konferencji.
„Dzisiejszym spotkaniem kończymy program LOGMEETING w roku akademickim 2011/12. Dzięki tym konferencjom daliśmy uczestnikom możliwość kontaktu z logistyką od strony praktycznej. Studenci i uczniowie ponad 200 szkół średnich kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor chętnie brali udział w spotkaniach, gdyż na co dzień nie mają kontaktu z przedstawicielami firm logistycznych, w dodatku tak wysoko umocowanych w strukturach. Latem zaplanujemy nowy harmonogram spotkań z cyklu konferencji i spotkań LOGMEETING, na które już dziś gorący wszystkich zapraszam” – podsumował Wojciech Zalewski, Rzecznik Prasowy WSL prowadzący konferencję.
W spotkaniu Logmeeting udział wzięli studenci: Wyższej Szkoły Logistyki, Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz uczniowie ze szkół kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor, z całej Polski. Gościliśmy: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych ze Zdun, Zespół Szkół Zawodowych z Rawicza, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 z Nowej Soli, Zespół Szkół nr 1 im. B. Krzywoustego z Choszczna, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych z Warki, Zespół Szkół Zawodowych nr 1 z Poznania. Zarówno Volkswagen Poznań i Panopa Logistik Polska jak i TimoCom i DPD Polska – są tegorocznymi Złotymi Sponsorami IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, którą WSL zorganizowało wśród ponad 5,5 tys. uczestników w okresie X.2011 – IV.2012.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęły portale: DobraLogistyka.pl, Eurologistics.pl, FlotaAutoBiznes.pl, LogistykaProdukcji.pl, Log24.pl, Truck&BusinessPolska.pl.