Po zakończonych dwóch szkoleniach dla studentów, które miały miejsce w styczniu 2025 w Celje oraz w kwietniu w Osijeku Konsorcjum Projektowe zorganizowało trzecie, ostatnie już szkolenie dla studentów. Przedmiotem tego szkolenia było testowanie materiałów z obszaru wykorzystania Statystycznych metod do analizy danych logistycznych wypracowanych w ramach WP3 Projektu BAS4SC. Trzecie szkolenie zostało zorganizowane dla studentów z Uniwersytetu w Nowym Sadzie, Uniwersytetu w Mariborze, Uniwersytetu Josipa Juraja Strossmayera w Osijeku, Politechniki Poznańskiej i Wyższej Szkoły Logistyki. Wydarzenie zostało zorganizowane ponownie przez Uniwersytet Josipa Juraja Strossmayera w Osijeku, w Chorwacji w dniach 02.06-06.2025. W wydarzeniu wzięło udział 21 studentów oraz 8 przedstawicieli uniwersytetów partnerskich.
Przedmiotem szkolenia było zaprezentowanie studentom materiałów wypracowanych w ramach WP3 Projektu BAS4SC z obszaru C3: Statystyczne metody analizy danych logistycznych. Pierwszego dnia szkolenia organizatorzy oraz lider Projektu BAS4SC otworzyli wydarzenie oraz omówili Agendę pozostałych dni szkoleniowych. Ponadto dzień ten został poświęcony na omówienie założeń Projektu i dotychczasowych rezultatów oraz zapoznanie studentów ze strukturą kursu C3.
Drugiego dnia Partnerzy omówili rozdziały 1-4 z podręcznika Statystyczne metody analizy danych logistycznych. Tematy te objęły przede wszystkim Wprowadzenie do statystki, Statystykę dla analityki biznesowej, Zarządzanie danymi oraz Modelowanie symulacyjne i analizę. W tym dniu studenci wzięli także udział w warsztatach, w ramach których konsorcjum zaprezentowało metody rozwiązywania zadań i sposoby korzystania z narzędzi statystycznych. Następnie studenci przystąpili do rozwiązywania zadań obejmujących omawiane obszary. Dzień ten zakończył się krótkim podsumowaniem omówionych materiałów i pierwszej części fazy testowania.
Trzeci dzień fazy pilotażu i testowania został poświęcony omówieniu następujących tematów: Regresja liniowa z pojedynczym i wieloma regresorami, Wprowadzenie do badań operacyjnych, Przetwarzanie danych statystycznych SPSS oraz Podstawy analityki biznesowej, w tym R i SQL. Po wprowadzeniu teoretycznym studenci poznali narzędzia z zakresu wykorzystania narzędzi statystycznych do rozwiazywania zagadnień praktycznych.
Czwarty dzień szkoleń obejmował prezentację ostatnich dwóch tematów, mianowicie: Prognozowanie popytu, wizualizacja i inżynieria cech szeregów czasowych w łańcuchach dostaw oraz Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w łańcuchach dostaw. Poznane narzędzia pozwoliły studentom rozwiązać zadania praktyczne w trakcie warsztatów. Ponadto w trakcie warsztatów uczestnicy szkolenia wzięli udział w grze decyzyjnej, a następnie rozwiązali case study opracowane przez Konsorcjum Projektowe w ramach WP3.
W trakcie piątego dnia szkolenia studenci wzięli udział w rywalizacji, w trakcie której mogli sprawdzić nabyte przez siebie kompetencje. Po zakończeniu szkolenia każdy ze studentów miał możliwość oceny przygotowanych materiałów zarówno w zakresie ich dostępności, jakości rozumianej jako pokrycie tematów opracowanych w kartach opisu przedmiotów oraz właściwości edytorskich. Ocena została dokonana online za pośrednictwem formularza oceny jakościowej w podziale na podręczniki oraz materiały wykładowe i ćwiczeniowe. Studenci mieli również możliwość swobodnej wypowiedzi w zakresie każdego z kursów.
Opracowane materiały zostały ocenione bardzo pozytywnie zwłaszcza w zakresie zawartości merytorycznej, jakości opracowanych materiałów oraz użyteczności dla biznesu. Co więcej wszelkie braki zasugerowane przez studentów biorących udział w szkoleniu zostały wyeliminowane z opracowanych treści.
Kolejne kroki, które czekają Partnerów BAS4SC, to organizacja konkursu finałowego podczas konferencji w Poznaniu dla studentów z Chorwacji, Polski, Serbii i Słowenii. Konferencja finałowa zostanie zorganizowana w Poznaniu we wrześniu 2025 roku. Ponadto konkurs skierowany jest również do studentów spoza uczelni partnerskich, którzy uczestniczyli w wydarzeniach upowszechniających. Studenci, którzy wezmą udział w Konkursie Finałowym, będą mieli okazję przetestować zdobytą wiedzę i umiejętności nabyte w ramach wykorzystania materiałów z 3 kursów opracowanych w ramach WP3 i zastosować je w praktyce. Konkurs będzie podzielony na dwa etapy. Podczas pierwszego etapu Zespoły, które zgłoszą się do Konkursu, zajmą się zadaniem - studium przypadku wykorzystującym wiedzę zawartą w materiałach przygotowanych przez Partnerów Projektu. Studenci Partnerów Projektu z Chorwacji, Słowenii, Serbii i Polski, którzy wzięli udział w trzech warsztatach, również rozwiążą zadanie w ramach etapu 1. Następnie wszystkie zespoły z uczelni partnerskich oraz jeden najlepszy zespół spoza Projektu wezmą udział w drugim etapie Konkursu na Politechnice Poznańskiej we wrześniu 2025 roku.