W miniony weekend, 6-7 kwietnia odbyła się pierwsza edycja kursu autoprezentacji. W kameralnej, piętnastoosobowej grupie, pod okiem dr Joanny Wrzesińskiej, trening umiejętności interpersonalnych odbyli studenci i absolwenci studiów logistycznych.
Opanowanie skutecznych sposobów komunikowania swoich celów oraz budowania wizerunku poprzez wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne jest niezbędne niemal na każdym stanowisku i w każdej sytuacji zawodowej. Pracodawcy nie traktują dziś umiejętności autoprezentacji jako dodatkowego atutu kandydata, ale włączają ją w zestaw podstawowych wymagań dla większości stanowisk.
Dlatego tak ważne jest uporanie się ze swoją nieśmiałością i brakiem pewności siebie. Podczas szkolenia, słuchacze mieli okazję poznać mechanizmy postrzegania, regulujące nasze procesy myślowe. Biologiczne podstawy wiedzy o budowie mózgu, pomogły zrozumieć kłopotliwą dla wszystkich reakcję organizmu, jaką jest stres. Teoretyczną wiedzę testowali na sobie, podczas licznych ćwiczeń i wystąpień.
Autoprezentacja to jedna z umiejętności osobistych. Rozwijanie jej wymaga zatem solidnej pracy nad sobą, refleksji nad swoimi wadami i zaletami, lepszego poznania samego siebie. Od takiej introspekcji rozpoczęło się sobotnie szkolenie. Dzięki temu, każdy z uczestników mógł uporać się ze swoimi słabościami i w pełni wykorzystać swoje zalety do budowania wizerunku.
Sobotnie ćwiczenia pomogły występującym uczestnikom opanować nerwową gestykulację i nieskoordynowane ruchy ciała, poćwiczyć prawidłowe oddychanie. Dzięki temu, podczas niedzielnych zajęć, próby występów wypadły już całkiem profesjonalnie. Niewątpliwym atutem szkolenia była jego warsztatowa forma oraz niewielka liczebność grupy – każdy czuł się swobodnie, nie krępował się obecnością pozostałych słuchaczy. W tej dobrej atmosferze wzajemnego zrozumienia i zaufania, łatwiej było przełamać nieśmiałość i pokonać stres, związany z wystąpieniami. Na koniec, każdy z słuchaczy otrzymał garść praktycznych porad dotyczących jego indywidualnych cech i predyspozycji oraz sporo wskazówek do dalszej pracy nad autoprezentacją.
Zdobyta wiedza, ale i pewność siebie i świadomość własnych zalet z pewnością pomoże uczestnikom szkolenia w ich codziennej pracy. Wielu z nich zarządza zespołami ludzkimi, inni poszukują jeszcze swojej zawodowej drogi – na każdym etapie, umiejętność odpowiedniego zaprezentowania się działa na ich korzyść, przybliża do realizacji wyznaczonego celu.
Kolejna okazja do ćwiczenia umiejętności interpersonalnych już wkrótce. Szkolenie pt. Profesjonalna obsługa klienta odbędzie się w dniach 29-30 czerwca w Wyższej Szkole Logistyki.