Zgodnie
z przyjętymi zasadami przyjęcie na studia stacjonarne i niestacjonarne w
WSL następuje w drodze postępowania kwalifikacyjnego. W postępowaniu
rekrutacyjnym uczestniczą kandydaci, którzy złożą w Uczelnianym Biurze
Rekrutacji następujące dokumenty:
- kopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu) oraz kopię świadectwa ukończenia szkoły średniej (oryginał do wglądu); a w przypadku kandydata na studia drugiego stopnia – kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (oryginały do wglądu) pozwalającego ocenić stopień realizacji efektów kształcenia,
- formularz
zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej uczelni https://wsl-online.pl/wsl-irk-app/,
- aktualną
fotografię kandydata, zgodna z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów
osobistych (w wersji cyfrowej- integralny element formularza zgłoszeniowego),
- dowód osobisty do okazania, celem weryfikacji tożsamości,
- na studia
realizowane w języku angielskim, kandydaci składają certyfikat językowy potwierdzający
znajomość języka angielskiego.
Kandydaci,
którzy składają świadectwo, dyplom ukończenia studiów wyższych uzyskane za
granicą albo inny dokument wydany za granicą potwierdzający wykształcenie,
składają dodatkowo tłumaczenie dokumentu dokonane przez tłumacza przysięgłego -
kandydaci na studia realizowane w języku polskim zobowiązani są do dostarczenia
tłumaczenia dokumentu na jeżyk polski jeśli dokument wydany był w języku innym
niż język polski, natomiast kandydaci na studia realizowane w języku angielskim
zobowiązani są do dostarczenia tłumaczenia dokumentu na język polski lub
angielski, jeśli dokument wydany był w języku innym niż język polski lub
angielski. Cudzoziemcy oprócz wyżej wymienionych dokumentów składają również:
- zaświadczenie
lekarskie o braku przeciwskazań do studiowania,
- kopię aktualnego
ubezpieczenia od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków,
- na studia
prowadzone w języku polskim - certyfikat znajomości języka polskiego wydany
przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego
lub świadectwo ukończenia rocznego kursu przygotowującego do podjęcia nauki w
języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw
szkolnictwa wyższego; stopień znajomości języka polskiego przez kandydata może
być również potwierdzony przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną w rozmowie
bezpośredniej,
- cudzoziemcy
przyjmowani na studia realizowane w języku angielskim – kopię dokumentu
potwierdzającego znajomość języka angielskiego - dokumentami potwierdzającymi
znajomość języka angielskiego są świadectwa, dyplomy lub inne dokumenty
potwierdzające ukończenie za granicą szkoły ponadpodstawowej, w której zajęcia
były prowadzone w języku angielskim.
W przypadku braku możliwości
wykazania przez kandydata znajomości języka angielskiego, stopień znajomości
może potwierdzić Uczelniana Komisja Rekrutacyjna. Wszystkie dokumenty
wystawione w języku obcym powinny być przetłumaczone na język polski przez
tłumacza przysięgłego. Kandydaci na studia przyjmowani są wg kolejności
zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsc.
Przydatne dokumenty